~penaja~

Thursday, July 22, 2010

~hening sungguh rasa ini~

Mood :: mendung kelabu.... (UTM hujan renyai-renyai...)
Lagu :: Ramalan ku tepat belaka (tak pernah jemu ulang berkali....)


cantik kan ?? 

Bila aku nak menulis, aku mesti toleh tingkap... Aku rasa ada satu ketenangan, idea, sejuk hati bila tengok padang yang terbentang luas, bersih, pokok yang menghijau... Hostel aku tingkat 5, so view UTM dari bilik agak memuaskan juga, walaupun lebih banyak pokok dari bangunan fakulti... Yang penting, aku tetap nampak Masjid UTM... (senyum)

~ i try not to cry ~

Bila hati gundah, aku mesti menulis... Nak lupa kejap perasaan hati... Lepas ni nak cuba cara baru.. Bila tension, hati resah, nak cari buku... Dah pernah cuba, tapi mesti berkali ulang baca ayat yang sama... Ye lah, bila otak fikit lain, mata buat lain, hati mogok, macam mana nak faham apa yang dibaca...Aku pernah terbaca, kalau kita banyak membaca masa muda, kebarangkalian untuk nyanyuk atau Alzheirmer adalah kurang....Tak percaya?? klik ni Sindrom otak mengecut..Sebab tak guna nikmat Allah S.W.T kot... So, prepare awal-awal ye..

Lebih baik membaca, dari lepak kat tilam, then khayal dengan masalah.. Sudahnya, tertido... Ish...ish...ish....(nada kesal)


macam budak ni... =)

Bila hati tak tenteram, perkara terbaik yang aku selalu dengar orang cakap ambil wudhu dan solat.. Aku akan cuba praktiskan nanti... Zohor pun tak lama lagi... Mungkin, lupa terus masalah.. (senyum)

So, untuk hari ini... Berdiam diri lebih baik dari berkata-kata.... =))

 shut up !!

Tarik nafas dalam-dalam....
Tengok view UTM...
Insya Allah, ada sedikit ketenangan yang dicari.... =))
Kita tentukan apa yang kita nak.......
Positive vs negative....

2 comments:

Eima Jer said...

adik...cuba 1 cara ni..
weekend, bila bumi utm hujan..
kamu g padang tu..
baring kat sana...
best!!!


hujan lebat tau...

~misz syafa~ said...

ye ke??
ala....skrg ujan petang2 je..
xley...nanti ada boboy nak wat lompat bintang, training football...

mna nak lari...uwaaaaaaaaaaaaa....
thanks....nak try 1 ari nanti.. =))

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails