~penaja~

Tuesday, February 22, 2011

hanya DIA

Kanan atau kiri
Depan mahupun belakang

Tiap detik
Perlukan keputusan
“Decision”
Baik buruk
Betul salah
Bukan aku
Tuk meramalkannya
Hanya mampu
menjalaninya

Ada masanya
aku terkhilaf
hinakah aku ?
tidak !
itulah pengalaman
erti hidup
untuk terus
memahami arus dunia
adakala kejam
tak terima dek akal
Cuma hati yang bertahan
Kadangkala
Terpancar pada sepasang mata
Penuh rahsia
Hanya DIA yang memahami
Lemah sungguh hambaMU ini

Manusia
itu
Lemah
Jangan sesekali menafikan

disisiNYA
aku hanya seorang hamba
dimataNYA
tidak pernah sempurna

ada masanya
aku berlari
ada ketikanya
aku tersungkur
ada waktunya
aku tertawa
ada saatnya
aku berduka
detik itu
aku tersedar
kerdilnya aku disisiNYA
dan
semua yang tertulis
penuh rahsia dan rahmatNYA

“ tiada dayaku melainkan dengan dayaMU ”



No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails