~penaja~

Friday, July 30, 2010

~selangkah ke alam yang dot dot dot~

Assalamualaikum.....Terasa nak update blog.... Malam-malam macam ni best menulis...Nak pulak, perut tengah lapar, kepala pening, dengan Isyak tak buat lagi, hati tak berapa nak tenteram...Memang kena lah... Aku baru blik kelas ni... So lepak jap men ketuk-ketuk keyboard....

Anyway, selalunya bila menulis, aku khayal, bebas dengan perasaan aku yang "tah pe2 ni"... Syok berkhayal dalam dunia blogger ni.. Sambil layan lagu Korie Ella... Best pulak lagu ni... Dah berpuluh kali ulang... Sumpah tak jemu lagi...

Hidup aku dah mula teratur.... Mula dapat rasa apa itu "nikmat hidup kat dunia yang fana lagi palsu dengan ragam manusia".... Best rupanya... Sebelum ni aku macam rigid tersangat... Statik... Aku pun tak faham kenapa aku macam ni... Bosannya.... Mana life aku yang dulu??? Mana... Serius rindu gila.... Aku yang jiwa kental... Kalis perasaan.... Kalau ni lah nilai yang aku kena bayar untuk jadi matang sebagai seorang wanita.... OMG.....Aku terpaksa redha dan bukannya pasrah...

Pergolakkan jiwa bukan diwaktu remaja sahaja, waktu berhingus yang aku tak pernah kenal erti perasaan.... Tapi bila aku nak melangkah ke alam dewasa, tetap ada pergolakkan juga.... Tapi macam biasalah... Aku lebih suka berahsia..... Kalau bercerita pun, berkias yang lebih.... Itu lebih baik...

"Terasa lapar pulak perut ni.... "

Kalau ada yang cakap, kehidupan mahasiswa atau mahasiswi tersangat best... Baik fikir banyak kali.... Sebab bagi aku, bestnya masa submition report, masa pegang topi grad, masa cuti sem... Itulah dalam kepala aku sebagai mahasiswa.... hehehe... Tipu lah, kalau semuanya fikir pointer je... Itu semua masa dapat result je.... Pastu mula kecut perut, turun naik CGPA ke, CPA ke.... Paling kuat pun sosial life, petang-petang berlari ke Balai Cerap, cari cafe lepak makan-makan, hujung minggu dengan jadual shopping, tak pun karaoke.... Itu life aku... Ada masa terasa statik, ada masa enjoy semaksimumnya.... Best.....

Jam :: 10:35 pm

Petang tadi aku dah bantai tidur.... Penangan hujan rahmat dari Pencipta Yang Maha Berkuasa, menurunkan hujan, menyinari Bumi..... So, malam ni terasa nak lepak dengan laptop, tidur selewatnya, layan lagu, movie... Nak bukak tingkap, tapi macam takut pulak...Aduyaiiii.....

"Tiba-tiba........"
"Pintu bilik diketuk..... oohhh...delivery hard disk aku...thanks Nadz.... =)"

Jom................ Layan hati berduka lara...cewaaahhh.....
Ada cerita yang akan buat aku gelak sampai pecah panggung......................
Selamat tinggal kesedihan itu......mampus tak layan..............hahahaha....

p/s ---->>> Jom wat isyak dulu..... Penat pun dah hilang..... =)

3 comments:

NZ said...

semestinya lawak bodoh itu tidak akan menghapuskan kedukaan. :(

~misz syafa~ said...

cukuplah sekadar terapi utk hati...

lupa masalah dan boleh ketawa sekuat hati....

postive + postive + positive

Ain Atika Zailani said...

haha...comel lah awak. perut banyak cacing tu..memang la asik lapa. cute belog!!!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails