~penaja~

Wednesday, March 23, 2011

~Tuan Tanah Kedaung dihasut~

assalamualaikum w.b.t

Tuan Tanah Kedaung
kembali lagi
seperti kebiasaan 
menulis time2 orang dah berdengkur
bak kata acu aku
"dah bunyi bawak bas"
aku dengan selamba kataknya
guna high volume
eh !
1 / 2 volume Altecc Lansing je
Laptop kapok ni
speaker yang aku sewa
dah selamat aku pulangkan
kalau tak
mahu berdendang lagi malam ni
(hehehe, sinis !)

kali ni
sambil menulis
telinga dihiburkan
nyanyian unplug cik abg you tube
tak letih2
tak jemu2
hiburkan aku sampai lewat malam

sebenarnya
aku menulis ni
nak hilangkan 
hasutan
malah
ajakan
syaitonirrojim
baik yang betina
mahupun jantan
dari tadi menghasut aku 
suruh tido
setia bergayut di mata bundar ku ini
( ke lonjong? )
ish...ish...
tak berjaya lagi yer
wahai sekalian penyesat khalifah muka bumi ?
(tergelak sinis)

bukan mata je
'kau' letihkan anggota badanku
'kau' bisikan di telinga
tido tido tido

haiiissshhh
rasa nak baca ayat Kudsi je
konon2 nak halau 'kau'
nyah terus dari buat aku mengantuk
(segunung harapan aku pahatkan tau)
tapi mulut ni
dari tadi terkumat kamit
menyanyi lagu
yang sememangnya
l.a.g.h.o
hahaha
mahu tak 'kau'
hinggap kat aku yer
malah berkawan rapat lagi

astaghfirrullahallazim
(ape nak jadi ni syafa !)

dah..dah...
tukar playlist lagu !! 
(senyum...)

dah la
nak nyanyi lagu-lagu
ketuhanan pula
moga-moga
tenteram jiwa
tuan hamba

oleh itu,
hamba 
sudahi dengan
wabillahhitaufiqwalhidayah
assalamuaikum w.b.t

TAPI !
JANGAN SAMPAI JADI GINI
JANGAN SAMPAI GINI !

COMEL KAN ?

STUDENT LIFE'S


* try open, playlist opick, pasti tidak akan pernah mengecewakan..
P.E.R.C.A.Y.A.L.A.H.. 
=)

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails